شهرهای شناور ناسا، بر فراز سیارهٔ زهره! Reviewed by Momizat on . یکی از این نکات اصلی فاصلهٔ کمتر زهره تا زمین نسبت به فاصلهٔ مریخ تا زمین است. اما مشکل اصلی که باعث شده که تا کنون به سیارهٔ زهره توجه خاصی نشود دمای هوای این یکی از این نکات اصلی فاصلهٔ کمتر زهره تا زمین نسبت به فاصلهٔ مریخ تا زمین است. اما مشکل اصلی که باعث شده که تا کنون به سیارهٔ زهره توجه خاصی نشود دمای هوای این Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » شهرهای شناور ناسا، بر فراز سیارهٔ زهره!

شهرهای شناور ناسا، بر فراز سیارهٔ زهره!

 شهرهای شناور ناسا، بر فراز سیارهٔ زهره!

یکی از این نکات اصلی فاصلهٔ کمتر زهره تا زمین نسبت به فاصلهٔ مریخ تا زمین است. اما مشکل اصلی که باعث شده که تا کنون به سیارهٔ زهره توجه خاصی نشود دمای هوای این سیاره است. دمای میانگین در این سیاره حدود ۴۵۴ درجهٔ سلسیوس می‌باشد و فشار هوای آن جا نیز تقریباً ۹۰ برابر بیشتر از فشار هوای موجود در زمین است. اما ناسا به راه حلی برای مقابله با این شرایط دست یافته است.
با توجه به نکات ذکر شده، اگر بتوان با دما و فشار هوای زهره کنار آمد، این سیاره بسیار مناسب تر از مریخ برای سکونت انسان‌ها می‌باشد. به همین دلیل ناسا به فکر چاره اندیشی برای این موضوع افتاده است و به راه حل جالبی نیز دست یافته است؛ شهر شناور!
تا کنون بشر نتوانسته است که بیشتر از ۱۲۷ دقیقه بر روی سطح این سیاره ساکن شود و آن هم مربوط به سال ۱۹۸۲ می‌شود که Venera 13 که توسط روسیه ای‌ها ساخته شده بود به آن جا رفت. اکنون ناسا قصد دارد که در پروژه ای به نام HAVOC شهر شناوری را بسازد که حدود ۴۸ کیلومتر بر فراز سیارهٔ زهره قرار دارد. با این کار، فشار هوا به فشار هوا در سطح دریای آزاد زمین نزدیک می‌شود و دما هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد که البته با این شرایط نیز حدود ۷۳ درجه خواهد بود که باز هم زیاد تر از حد قابل تحمل است و باید در تدابیر آینده برطرف شود.
venus-big-pic-2014-12-22-01
باید صبر کرد و دید که در آینده ناسا چه تدابیری برای این شهر شناور خود خواهد اندیشید و از چه روش‌هایی برای بهبود سطح زندگی انسان در این شهرها استفاده خواهد کرد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا