آخرین دیدار! با دنباله دار کاتالینا را از دست ندهید Reviewed by Momizat on . دنباله‌دار کاتالینا و يا C/2013 US10 Catalina در سال  1392خورشيدی توسط یک تلسکوپ 27 اینچی کشف شد. این دنباله دار در روز یکشنبه 24 آبان ماه سال جاری به نقطه حضیض دنباله‌دار کاتالینا و يا C/2013 US10 Catalina در سال  1392خورشيدی توسط یک تلسکوپ 27 اینچی کشف شد. این دنباله دار در روز یکشنبه 24 آبان ماه سال جاری به نقطه حضیض Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آخرین دیدار! با دنباله دار کاتالینا را از دست ندهید

آخرین دیدار! با دنباله دار کاتالینا را از دست ندهید

آخرین دیدار! با دنباله دار کاتالینا را از دست ندهید

دنباله‌دار کاتالینا و یا C/2013 US10 Catalina در سال  ۱۳۹۲خورشیدی توسط یک تلسکوپ ۲۷ اینچی کشف شد. این دنباله دار در روز یکشنبه ۲۴ آبان ماه سال جاری به نقطه حضیض خورشیدی یا همان کمترین فاصله خود از خورشید رسید و در حالت بیشترین درخشندگی رسیده است. طرح پیمایش آسمان کاتالینا پروژه ای است که با هدف کشف دنباله دارها، سیارک ها و سایر اجرام نزدیک زمین به پیمایش آسمان می پردازد . منشا دنباله دار ابر مشهور “اورت” است.

علاقمندان می توانند این شبها دنباله دار کاتالینا را بالاتر از ستاره نگهبان شمال یا سماک رامح در صورت فلکی بانگ کننده(در شرق آسمان) بعد از ساعت ۲ بامداد تا قبل از روشنایی هوا با یک دوربین دو چشمی نجومی و یا تلسکوپ مشاهده نمایند که به مرور در کره آسمان بالاتر خواهد رفت. بدیهی است اگر از آلودگی نور و هوای شهر هایی همچون تهران (و شهرهای بزرگ) دور شوید، در شرایط به مراتب بهتری این جرم زیبا را مشاهده می کنید. این جرم در ۲۷ دیماه به کمترین فاصله یعنی ۱۰۰ میلیون کیلومتری از نیمکره شمالی می رسد و در این تاریخ در نزدیکی ستاره های عناق و سها(خرس بزرگ) در شمال کره آسمان است که شاید آخرین دیدار با این دنباله دار طی هفته های پیش رو امکان پذیر باشد.انجمن نجوم آماتوری ایران از عکسهای رصدگران کشورمان برای انعکاس در این وبگاه کشوری استقبال می کند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا