عبور سیارک هالووین! از کنار زمین Reviewed by Momizat on . یک سیارک غول پیکر، ساعت 20:35 امشب بدون خطر از کنار زمین عبور خواهد کرد. نام علمی این سیارک TB145 2015 است. شنبه 18 مهر امسال(31 اکتبر 2015)، اخترشناسان دانشگاه یک سیارک غول پیکر، ساعت 20:35 امشب بدون خطر از کنار زمین عبور خواهد کرد. نام علمی این سیارک TB145 2015 است. شنبه 18 مهر امسال(31 اکتبر 2015)، اخترشناسان دانشگاه Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » عبور سیارک هالووین! از کنار زمین

عبور سیارک هالووین! از کنار زمین

	عبور سیارک هالووین! از کنار زمین

یک سیارک غول پیکر، ساعت ۲۰:۳۵ امشب بدون خطر از کنار زمین عبور خواهد کرد. نام علمی این سیارک TB145 2015 است. شنبه ۱۸ مهر امسال(۳۱ اکتبر ۲۰۱۵)، اخترشناسان دانشگاه هاوایی(تیم بررسی دنباله دار پن استارز) اولین کسانی بودند که موفق به کشف این جرم جذاب شدند و شما چه بسا قادر خواهید بود امشب با چشم غیر مسلح، این سیارک را مشاهده کنید، هر چند که احتمال آن با توجه به ابعاد و فاصله ۲۰۱۵TB145 از زمین دور از ذهن به نظر می رسد. برخی این جرم را بر اساس سنتهای جشن هالووین، “شبح” نامکذاری کرده اند و برخی دیگر نیز آنرا ” کدو تنبل” نامیده اند. طبق گفته کارشناسان سازمان فضایی ایالات متحده ناسا، این جرم در ابعاد زمین فوتبال و بیش از ۴۰۰ متر طول دارد. این جرم از فاصله خطرناکی نسبت به زمین عبور نکرده و ساعت ۲۰:۳۵ دقیقه امشب نهم آبان ماه، حدود ۴۸۰۰۰۰ کیلومتر، کمترین فاصله آن با زمین خواهد بود. در حقیقت، هنگام عبور نزدیک؛ ۱.۳ برابر فاصله ماه از زمین، این سیارک با زمین فاصله خواهد داشت. لازم به ذکر است که این سیارک در هنگام عبور نزدیک امشب، به ماه همسایه زمین به مراتب نزدیک تر خواهد بود و از ۲۷۲۰۰۰ کیلومتری ماه عبور می کند. از آنجا که در شب هالوووین این عبور رخ می دهد، از آن به عنوان سمبل هالووین یاد کرده اند.

مدار بیضی این جرم به گونه ای است که هر ۳ سال به کمترین فاصله با زمین می رسد. با شبیه سازیها به نظر می رسد، این جرم ۴۰ سال قبل و در سال  ۱۳۵۴ خورشیدی چنین عبور نزدیکی را با زمین تجربه کرده است! بدیهی است در آن سالها جستجوی سیارکها بصورت منظم انجام نمی شده است و تکنولوژی امروزی نیز برای این جستجو وجود نداشت. تنها حدود نیمی از سیارکهای با ابعاد ۲۰۱۵TB145؛ کشف می شوند و متخصصان انتظار دارند تا سیارکهای بیشتری با این ابعاد کشف شوند. این اجرام،  در رده NEOها (اجرام نزدیک به زمین) طبقه بندی شده اند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا