شَهروند مریخی! Reviewed by Momizat on . یک سریال تلویزیونی جدید در فضای مجازی از تلاش های پنج نفر که امید دارند اولین انسان باشند كه پا به سیاره سرخ میگذارند؛ پیروی كرده است. سری جدید که به نام "شهرون یک سریال تلویزیونی جدید در فضای مجازی از تلاش های پنج نفر که امید دارند اولین انسان باشند كه پا به سیاره سرخ میگذارند؛ پیروی كرده است. سری جدید که به نام "شهرون Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » شَهروند مریخی!

شَهروند مریخی!

شَهروند مریخی!

یک سریال تلویزیونی جدید در فضای مجازی از تلاش های پنج نفر که امید دارند اولین انسان باشند که پا به سیاره سرخ میگذارند؛ پیروی کرده است.

سری جدید که به نام “شهروند مریخی” نامیده شده است و در Engadget.com پخش  می شود، این هدف را دنبال می کند که فضانوردان هلندی، در پروژه بخش خصوصی Mars1 حضور یابند.  گروه قصد دارد چهار نفر را در سال ۲۰۲۷ میلادی در سطح سیاره سرخ فرود آورد و آنها  یک کلونی و یا همان پایگاه دائمی را در سیاره بهرام ایجاد نمایند.

ویرایشگر ‘انگجت’ مایکل گورمن می گوید:  ” تعداد بسیار زیادی از علاقمندان در پروژه Mars1 وجود دارند، و بسیاری از شک و تردیدها در مورد چرایی امکان سنجی این ماموریت به همین دلیل است که ما آن را یک داستان مهم  بدانیم و همین دلیل نیز قانع کننده است”.

“شهروند مریخی” به عنوان اولین فیلم درام؛ به زندگی شخصی یکی از شرکت کنندگان در این پروژه تمرکز دارد. پنج فضانورد علاقمند که در محدوده سنی ۳۵-۱۹ هستند، از مشاغل گوناگون آمده اند . یکی دارای دکتری در زیست شناسی کوانتومی، در حالی که دیگری در یک شرکت بیمه عمر کار می کند و بسکتبالیست حرفه ای در مصر نیز هست.

برنامه بلند پروازانه  Mars1 در صدد  جلب نقد و بررسی است.  به عنوان مثال  در سال ۲۰۱۴، ، یک گروه از دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه MIT ؛ در یک مطالعه به روش نظر سنجی، امکان سنجی ایجاد یک پایگاه را  منتشر کرده اند.

منتشر کنندگان این تحقیق بصورت رودر رو با نمایندگان  پروژه Mars1 در یک کنفرانس در ماه آگوست(امرداد ماه امسال) به گفتگو پرداختند، آنان با این استدلال که برآورد هزینه حدود ۶ میلیارد دلار جهت Mars1  برای فرود  در سال ۲۰۲۷ میلادی، در مقایسه با بسیاری از بودجه ها که برای برگزاری یک رویداد رسانه  ای جهانی مطرح است؛ بیش از حد خوش بینانه است.

در طول مناظره ماه گذشته، Lansdorp، مدیر عامل Mars1 که یکی از بنیانگذاران این طرح است گفت که برنامه های این گروه در حال حاضر هنوز هم دنبال می شود، و برآورد هزینه می تواند در واقع افزایش بیابد. اما به گفته او،دست اندر کاران Mars1 مصمم هستند و برنامه ریزی می کنند تا در صورت بالاتر رفتن برآورد از ۶ میلیارد دلار نیز، به هدف کلی رسیده و قدم انسان به سیاره سرخ برسد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا