وجود عناصر سازنده حیات اطراف ستاره‌ای دوردست Reviewed by Momizat on . برای اولین بار منجمان در گاز و غبار اطراف یک ستاره دوردست، مولکول آلی پیچیده‌ای که از عناصر سازنده حیات است، یافتند. این مواد آلی بسیار بیشتر از میزانی است که د برای اولین بار منجمان در گاز و غبار اطراف یک ستاره دوردست، مولکول آلی پیچیده‌ای که از عناصر سازنده حیات است، یافتند. این مواد آلی بسیار بیشتر از میزانی است که د Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » ستاره شناسی باستانی » وجود عناصر سازنده حیات اطراف ستاره‌ای دوردست

وجود عناصر سازنده حیات اطراف ستاره‌ای دوردست

وجود عناصر سازنده حیات اطراف ستاره‌ای دوردست

برای اولین بار منجمان در گاز و غبار اطراف یک ستاره دوردست، مولکول آلی پیچیده‌ای که از عناصر سازنده حیات است، یافتند. این مواد آلی بسیار بیشتر از میزانی است که در اوایل پیدایش منظومه شمسی در اطراف خورشید وجود داشته است.

مولکول‌هایی از مواد آلی پیچیده‌ای که شبیه عناصر سازنده حیات در منظومه شمسی هستند، در گرد و غبار اطراف ستاره جوان MWC 480 پیدا شده‌اند. به نظر می‌رسد میزان این مواد آلی بسیار بیشتر از میزان مواد مشابه در اوایل پیدایش منظومه شمسی است. فراوانی این مواد نشان می‌دهد که عناصر مورد نیاز برای به وجود آمدن حیات، تنها منحصر به منظومه شمسی و روی زمین نیست و در دیگر منظومه‌ها هم وجود دارد.
این ستاره ۴۵۵ سال نوری از زمین فاصله دارد. جرم آن حدود دو برابر خورشید و ده بار درخشان‌تر از ستاره ما است. منجمان هنوز اثری از وجود سیاره در اطراف این ستاره پیدا نکرده‌اند، اما دیسکی از گاز و غبار اطراف این ستاره یک میلیون ساله به وضوح رصد شده است. مولکول‌های کربنی پیچیده پیدا شده به اندازه‌ای است که می‌تواند تمام اقیانوس‌های زمین را پر کند. وجود این مولکول‌ها برای ساختن آمینواسیدها مهم و ضروری است.

 
این عناصر در مواد میان‌ستاره‌ای دیده می‌شود، اما در فرآیند شکل‌گیری پیوند این مولکول‌ها شکسته می‌شود و از بین می‌روند، مورد عجیب در این سیستم پایداری این مولکول‌ها در دیسک به وجود آمده اطراف ستاره است. این دیسک غباری اطراف ستاره در فاصله حدود ۳۰ تا ۱۰۰ برابر فاصله زمین تا خورشید قرار دارد، جایی تقریبا به فاصله کمربند کوییپر از خورشید.
تاکنون مأموریت‌هایی همچون پروژه تلسکوپ فضایی کپلر و مأموریت‌های مشابه، وجود تعداد زیادی سیاره فراخورشیدی را عادی نشان داده است. اما حالا با یافته‌های جدید درباره عناصر تشکیل‌دهنده حیات، نشان از وجود مولکول‌های سازنده حیات در منظومه‌های دیگر دار.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا