نور نواختر قوس کاهش می‌یابد Reviewed by Momizat on . نواختر Sagittarii 2015 No.2، که درخشان‌ترین نواختری است که از سال ۲۰۱۳ در آسمان دیده شده است، پس از حدود دو هفته در حال کم نور شدن است. این نواختر در صورت فلکی نواختر Sagittarii 2015 No.2، که درخشان‌ترین نواختری است که از سال ۲۰۱۳ در آسمان دیده شده است، پس از حدود دو هفته در حال کم نور شدن است. این نواختر در صورت فلکی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » نور نواختر قوس کاهش می‌یابد

نور نواختر قوس کاهش می‌یابد

نور نواختر قوس کاهش می‌یابد

نواختر Sagittarii 2015 No.2، که درخشان‌ترین نواختری است که از سال ۲۰۱۳ در آسمان دیده شده است، پس از حدود دو هفته در حال کم نور شدن است. این نواختر در صورت فلکی قوس قرار دارد و در اوح درخشندگی خود تا قدر ۴.۳ دیده می‌شد.
این شب‌ها می‌توانید این نواختر را اندکی پیش از طلوع خورشید، در افق جنوب شرقی با دوربین دو چشمی یا تلسکوپ رصد کنید. این نواختر تا حدود ۱۵ درجه از افق فاصله می‌گیرد. قدر این نواختر اکنون حدود ۵.۴ است. این روزها آخرین فرصت برای رصد این نواختر پیش از کم‌نور شدن آن است.
هر سال حدود ۱۰ نواختر از ۴۰ نواختری که تخمین زده می‌شود در کهکشان ما به وجود می‌آید، رصد می‌شود. اما کمتر این فرصت پیش می‌آید که نواختری به چنین روشنایی برسد و قابل رصد با دوربین چشمی و تلسکوپ و یا چشم غیرمسلح باشد. آخرین روزهای باقیمانده برای رصد این نواختر که قدر آن به سرعت در حال بالا رفتن است، همین روزها است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا