قرارداد جدید ناسا و روسیه برای انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی Reviewed by Momizat on . سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکاسموس) و ناسا قصد دارند در پاییز یک قرارداد دیگر را برای استفاده از فضاپیماهای سایوز به منظور انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکاسموس) و ناسا قصد دارند در پاییز یک قرارداد دیگر را برای استفاده از فضاپیماهای سایوز به منظور انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » قرارداد جدید ناسا و روسیه برای انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی

قرارداد جدید ناسا و روسیه برای انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی

3428556916-49

سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکاسموس) و ناسا قصد دارند در پاییز یک قرارداد دیگر را برای استفاده از فضاپیماهای سایوز به منظور انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی امضا کنند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این دو سازمان پیش از این قراردادی را برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی برای سال ۲۰۱۷ امضا کرده بودند و قرار است قراردادی با مضمون مشابه برای سال ۲۰۱۸ امضا شود.

پیش از این ناسا از برنامه‌های خود برای خرید شش صندلی در موشک حامل سایوز روسیه برای ارسال فضانوردان به ایستگاه خبر داده بود.

به گفته ناسا، این سازمان همچنین قصد دارد قراردادی را با روسکاسموس به منظور انتقال فضانوردان ایستگاه فضایی به زمین در بهار ۲۰۱۹ امضا کند.

در حال حاضر فضانوردان بین‌المللی با استفاده از فضاپیماهای سایوز به ایستگاه فضایی منتقل می‌شوند.

قرارداد مربوط بین روسکاسموس و ناسا در پایان سال ۲۰۱۷ تمام می‌شود. به گفته رسانه‌ها، آمریکا باید ۷۶ میلیون دلار برای هر صندلی در فضاپیمای سایوز پرداخت کند.

به گفته ناسا، قرارداد جدید آن با شرکای روسی، حضور آمریکا را در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا آماده شدن فضاپیماهای قابل اطمینان تجاری آن تضمین خواهد کرد. این فضاپیماها اکنون توسط شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بوئینگ در حال تولید هستند. اولین پروازهای سرنشین‌دار آن‌ها برای سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا