انجام سومین حفاری در کوه شارپ توسط مریخ نورد کنجکاوی Reviewed by Momizat on . مریخ نورد کنجکاوی ناسا سه شنبه ۲۴ فوریه /۵ اسفند در ۹۰۸اُمین روز حضور در مریخ سومین حفاری را در کوه شارپ انجام داد. این کاوشگر از سیستم مته خود برای جمع‌ آوری ن مریخ نورد کنجکاوی ناسا سه شنبه ۲۴ فوریه /۵ اسفند در ۹۰۸اُمین روز حضور در مریخ سومین حفاری را در کوه شارپ انجام داد. این کاوشگر از سیستم مته خود برای جمع‌ آوری ن Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » انجام سومین حفاری در کوه شارپ توسط مریخ نورد کنجکاوی

انجام سومین حفاری در کوه شارپ توسط مریخ نورد کنجکاوی

PIA19140_ip-599x275

مریخ نورد کنجکاوی ناسا سه شنبه ۲۴ فوریه /۵ اسفند در ۹۰۸اُمین روز حضور در مریخ سومین حفاری را در کوه شارپ انجام داد.

این کاوشگر از سیستم مته خود برای جمع‌ آوری نمونه‌ها برای بررسی عمقی در آزمایشگاه‌ های درون کاوشگر استفاده می‌کند. این مته می‌تواند از سنگ‌ها تا عمق پنج سانتیمتر نمونه‌ برداری کند.کنجکاوی پودر نمونه سنگ هدف در ناحیه ای موسوم به “تلگراف پیک” را جمع آوری و مورد بررسی قرار داد.

این تصویر توسط دوربین ذره بینی MAHLI که در بازوی رباتیکی کاوشگر قرار دارد گرفته شده است.

ناحیه تلگراف پیک در بلندی های پاهرامپ هیلز در دامنه های کوه شارپ مریخ واقع است.پیش از این نیز دو حفاری در این ناحیه توسط کنجکاوی انجام شده بود. این منطقه از مریخ با برخورد شهاب سنگ به وجود آمده و به نظر می رسد در طی سال ها دریاچه ای در این ناحیه شکل گرفته و بعدها به دلایلی تبخیر شده است.کنجکاوی با بررسی وضعیت شیمیایی لایه های رسوبی این ناحیه توسط ابزارهایی چون طیف سنج اشعه ایکس ذرات آلفا (APXS) که بر روی بازوی دو متری آن قرار دارد به دنبال یافتن پاسخ این پرسش است که چگونه مریخ از یک محیط گرم و مرطوب در گذشته به محیط خشک و مرده کنونی تبدیل شده است.

با بررسی ترکیب شیمیایی نمونه های جمع آوری شده از سومین حفاری،مشخص شده است در این ناحیه نسبت به بخش های دیگری که توسط کنجکاوی بررسی شده بود میزان سیلیکون بیشتر از آلمینیوم و منیزیم است.
انتخاب سنگ ها برای حفاری بعد از اندازه گیری های اولیه شیمیایی انجام می شود.
تیم مریخ نورد در حال برنامه ریزی برای حرکت کنجکاوی به سمت بخش های فوقانی کوه شارپ است .

مریم فخیمی

منبع:ناسا

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا