شکار انفجار رادیویی سریع در فضا بصورت زنده برای نخستین‌بار Reviewed by Momizat on . دانشمندان برای نخستین‌بار، انفجار امواج رادیویی سریع را هنگام انتشار به سمت زمین به صورت زنده و بدون تأخیر زمانی مشاهده کردند. به گزارش سرویس علمی ایسنا، منجمان دانشمندان برای نخستین‌بار، انفجار امواج رادیویی سریع را هنگام انتشار به سمت زمین به صورت زنده و بدون تأخیر زمانی مشاهده کردند. به گزارش سرویس علمی ایسنا، منجمان Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » شکار انفجار رادیویی سریع در فضا بصورت زنده برای نخستین‌بار

شکار انفجار رادیویی سریع در فضا بصورت زنده برای نخستین‌بار

158479061424519912283_7

دانشمندان برای نخستین‌بار، انفجار امواج رادیویی سریع را هنگام انتشار به سمت زمین به صورت زنده و بدون تأخیر زمانی مشاهده کردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، منجمان با استفاده از «تلکسوپ رادیویی پارکز» در استرالیا انفجار رادیویی سریعی را به صورت بلادرنگ شکار کردند. این منجمان، سیگنالی را برای تلسکوپ‌های دیگر ارسال کردند و ظرف چند ساعت، تلسکوپ‌های ایالات متحده، هند، آلمان و کشورهای دیگر به سمت منبع اولیه این انفجار نشانه‌گیری کردند.

این نخستین‌بار بود که محققان، انفجار رادیویی سریع را هنگام رخ‌دادن آن مشاهده کردند؛ این امواج رادیویی صدها میلیون‌بار پرانرژی‌تر از خورشید هستند.

مشاهده زنده این پدیده نجومی به کشف عوامل ایجاد انفجارهای رادیویی سریع کمک می‌کند؛ گرچه منبع این انفجارات هنوز مشخص نشده است، دانشمندان اعلام کرده‌اند که این منبع، احتمالا عظیم بوده و در فاصله پنج میلیارد سال نوری قرار دارد.

طی چند سال گذشته، منجمان انفجارات رادیویی سریع فراوانی را هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی یک دهه پس از رخداد آن‌ها شناسایی کرده‌اند؛ هر یک از این انفجارات، ظرف یک میلی‌ثانیه انرژی آزاد می‌کنند که خورشید ظرف ۱۰ هزار سال آزاد می‌کند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا