ربات انسان نمای ژاپنی به زمین بازگشت Reviewed by Momizat on . کی روبو اولین روبات فضانورد سخنگوی جهان که توسط دانشمندان ژاپنی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شده بود بعد از ۱۸ ماه هفته گذشته توسط ناو باری دراگون به زمین بازگ کی روبو اولین روبات فضانورد سخنگوی جهان که توسط دانشمندان ژاپنی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شده بود بعد از ۱۸ ماه هفته گذشته توسط ناو باری دراگون به زمین بازگ Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ربات انسان نمای ژاپنی به زمین بازگشت

ربات انسان نمای ژاپنی به زمین بازگشت

47-140-599x275

کی روبو اولین روبات فضانورد سخنگوی جهان که توسط دانشمندان ژاپنی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شده بود بعد از ۱۸ ماه هفته گذشته توسط ناو باری دراگون به زمین بازگشت.

روبات کی‌ روبو با اندازه ۳۴ سانتیمتر و وزن حدود یک کیلوگرم برای برقراری ارتباط به زبان ژاپنی و ثبت گفت‌ و گوها با کوئیچی واکاتا اولین فرمانده ژاپنی آی.اس.اس به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده بود.

این روبات انسان‌ نمای سیاه و سفید که چکمه‌ های قرمز درخشان به پا دارد، مهارتهای ارتباطی خود را در ماه ژوئن نشان داده و به خبرنگاران گفته بود: این شاید گام کوچکی به نظر برسد اما جهش بزرگی به عنوان یک روبات خواهد بود.

ارسال این ربات انسان‌ نما به فضا بخشی از پژوهشی با هدف مشاهده امکان ارائه پشتیبانی عاطفی توسط یک همراه غیر انسان برای افراد ایزوله شده در دوره‌های طولانی مدت بوده است.

ارسال این ربات سخنگو پروژه مشترکی با همکاری مرکز تحقیقات فناوری و علوم پیشرفته ژاپن، دانشگاه توکیو، شرکت روبو گارگ و شرکت تویوتا موتور است.شرکت تویوتا موتور و دنت سو حامیان مالی این پروژه بودند.

نام این ربات از کلمه Kibo به معنای امید (در زبان ژاپنی) گرفته شده است.

b-robot-a-20150213-870x578 Kibo-robot

نویسنده:مریم فخیمی

منبع: spacemag

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا