ماهواره فجر را با اینترنت دنبال کنید Reviewed by Momizat on . اگر مايليد از اوضاع و احوال «ماهواره ملي فجر» که سيزدهم بهمن راهي مدار زمين شد باخبر شويد کافي است به این نشانی بروید ماهواره فجر اکنون به طور متوسط در ارتفاع ح اگر مايليد از اوضاع و احوال «ماهواره ملي فجر» که سيزدهم بهمن راهي مدار زمين شد باخبر شويد کافي است به این نشانی بروید ماهواره فجر اکنون به طور متوسط در ارتفاع ح Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ماهواره فجر را با اینترنت دنبال کنید

ماهواره فجر را با اینترنت دنبال کنید

93274643jajr2

اگر مایلید از اوضاع و احوال «ماهواره ملی فجر» که سیزدهم بهمن راهی مدار زمین شد باخبر شوید کافی است به این نشانی بروید
ماهواره فجر اکنون به طور متوسط در ارتفاع حدود ۳۶۰ کیلومتر از سطح زمین باسرعت ۵ / ۷ کیلومتر برثانیه، هر ۹۲ دقیقه یک بار، یک دور به گرد زمین می چرخد. ماهواره فجر ۶۰ کیلوگرم جرم دارد و ابعادش ۳۵ سانتی متر در ۴۹ سانتی متر است. این ماهواره با «ماهواره بر بومی سفیر فجر» که ۲۱ متر طول (تقریبا به اندازه یک ساختمان شش طبقه) و ۲۶ تن جرم دارد با سوخت ترکیبی مایع راهی مدار زمین شد و در مدت زمان هشت دقیقه این ماهواره را در مدار زمین قرار داد.
ماهواره فجر همچون بسیاری از دیگر ماهواره های هم رده خود در جهان به علت قرارگیری در ارتفاع پایین و اصطکاک با جو بسیار رقیق زمین کم کم از سرعتش کاسته می شود تا این که سرانجام به قسمت غلیظ جو وارد شود و سقوط کند. ماموریت این قبیل ماهواره ها عمدتا نقشه برداری و جمع آوری داده برای هواشناسی و البته اجرای برخی پروژه های تحقیقاتی دیگر است.
قدرت تفکیک عکس های این ماهواره در حد ۵۰ متر اعلام شده است و انرژی ماهواره نیز با استفاده از سلول های خورشیدی تامین می شود. به نظر می رسد با وجود استفاده از فناوری رانشگر گاز سرد در این ماهواره که موجبات اصلاح مدار ماهواره را فراهم می کند، عمر ماهواره ملی فجر بیشتر از دیگرماهواره های هم خانواده اش باشد. از همین رو کارشناسان عمر مفیدی در حدود یک سال و حتی بیشتر را برای این ماهواره پیش بینی می کنند.
متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و شرکت صنایع الکترونیک ایران از شرکت های زیرمجموعه وزارت دفاع ساخت و پرتاب این ماهواره را عهده دار بودند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا