کشف دیدگاه‌های جدید درباره ابرنواخترها با بررسی غبار بستر اقیانوس‌ها Reviewed by Momizat on . دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا که اعماق اقیانوس‌ها را کنکاش می‌کنند، مدعی‌اند یافته‌های جدید درباره غبار اقیانوسی شیوه درک جامعه علمی از ابرنواخترها را دستخوش ت دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا که اعماق اقیانوس‌ها را کنکاش می‌کنند، مدعی‌اند یافته‌های جدید درباره غبار اقیانوسی شیوه درک جامعه علمی از ابرنواخترها را دستخوش ت Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » کشف دیدگاه‌های جدید درباره ابرنواخترها با بررسی غبار بستر اقیانوس‌ها

کشف دیدگاه‌های جدید درباره ابرنواخترها با بررسی غبار بستر اقیانوس‌ها

793625201421829695298_4

دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا که اعماق اقیانوس‌ها را کنکاش می‌کنند، مدعی‌اند یافته‌های جدید درباره غبار اقیانوسی شیوه درک جامعه علمی از ابرنواخترها را دستخوش تغییر خواهند کرد.

ابرنواخترها، ستاره‌های در حال انفجار واقع در آن سوی منظومه شمسی هستند. تیم علمی حاضر در این مطالعه، نوعی غبار فرازمینی را تحلیل کرده که تصور می‌شود از ابرنواختری آمده که بر روی بستر اقیانوس جایگیری کرده است.

دانشمندان این غبار را برای تعیین میزان عناصر سنگینی بررسی کردند که توسط انفجارات عظیم به وجود آمده‌اند.

به گفته دکتر «آنتون والنر» از «مدرسه تحقیقاتی فیزیک و مهندسی» دانشگاه ملی استرالیا گفت: مقادیر کوچک رسوبات این انفجارات هنگام سفر آن‌ها در کهکشان راه شیری به زمین می‌رسد.

دانشمندان غبار کهکشانی متعلق به ۲۵ میلیون سال پیش را بررسی کرده‌اند که در اقیانوس فرود آمده است. آن‌ها دریافتند عناصر سنگینی مانند پلوتونیم بسیار کمتر از حد انتظار در این غبار بودند.

یافته‌های جدید در تضاد با نظریه‌های کنونی درباره ابرنواخترهاست که مدعی‌اند بخشی از مواد مورد نیاز برای حیات انسان از جمله آهن، پتاسیم و ید در فضا تولید و توزیع شده‌اند.

ابرنواخترها همچنین سرب، نقره، طلا و عناصر سنگین‌تر رادیواکتیو مانند اورانیوم و پلوتونیم را تولید می‌کنند.

جزئیات این بررسی در نشریه Nature Communications قابل‌مشاهده است.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا