آزمایش سفر بازگشتی فضاپیمای اروپایی Reviewed by Momizat on . در اولین پرتاب در سال جاری، پرتابگر اروپایی وگا فضاپیمای بدون سرنشین سازمان فضایی اروپا را به فضا خواهد برد تا تکنولوژی  بازگشت فضاپیماهای آینده را آزمایش کند. در اولین پرتاب در سال جاری، پرتابگر اروپایی وگا فضاپیمای بدون سرنشین سازمان فضایی اروپا را به فضا خواهد برد تا تکنولوژی  بازگشت فضاپیماهای آینده را آزمایش کند. Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آزمایش سفر بازگشتی فضاپیمای اروپایی

آزمایش سفر بازگشتی فضاپیمای اروپایی

Artist_impression_of_ESA_s_Intermediate_eXperimental_Vehicle_IXV-1024x834-599x275

در اولین پرتاب در سال جاری، پرتابگر اروپایی وگا فضاپیمای بدون سرنشین سازمان فضایی اروپا را به فضا خواهد برد تا تکنولوژی  بازگشت فضاپیماهای آینده را آزمایش کند.

صفورا تنباکویی/ تیم پرتاب قصد دارد در ۱۱ ماه فوریه، آی.ایکس.وی (۱) از رودخانه کورو در پایگاه گویان فرانسه وارد مسیر زیرمداری زمین کند. این ماموریت داده‌های ضروری برای پرواز را به متخصصان اروپایی خواهد داد تا در توسعه سیستم‌ها و ناوبری‌های پیشرفته در سیستم‌های حمل و نقل آینده به کار گیرند.

VEGA_3_HIGHLIGHT_large-300x169

در ۲۳ اکبتر مهندسان اسا تصمیم گرفتند پرتاب را به دلیل بررسی‌های بیشتر جهت داشتن ایمنی بالاتر به تعویق بیاندازند. در نهایت با یافتن مسیر و روش بهتری مشکل امنیت فضاپیما را حل کردند.IXV_ready_for_launch_node_full_image_2-180x300

 

این ماموریت از پرتاب تا فرود،۱۰۰ دقیقه زمان خواهد برد، آی.ایکس.وی تقریبا به اندازه یک خودرو و دارای دو تن وزن بوده و درون مخفظه وگا قرار می‌گیرد. پوسته دو تکه وگا در ارتفاع ۳۲۰ کیلومتری باز شده و فضاپیما رها خواهد شد. تا ارتفاع ۴۲۰ کیلومتری بالا خواهد رفت و پس از آن سفر بازگشتی خود را آغاز خواهد کرد. در این مسیر با کمک سنسورهای پیشرفته اش داده‌های بسیاری را جمع آوری خواهد کرد.

IXV_1_medium-246x300

بازگشت آی.ایکس.وی، با سرعت ۷٫۵ کیلومتر بر ثانیه از ارتفاع ۱۲۰ کیلومتری انجام خواهد شد و شرایط بازگشت آن مانند ناوهای فضایی که در مدار پایین زمین هستند، خواهد بود.

آی.ایکس.وی با سرعت مافوق صوت در فضا حرکت خواهد کرد تا تکنولوژی بازگشت فضاپیما که جدیدا توسط اسا انجام شده است را آزمایش کند. سپس با کاهش سرعت، چترهای نجات را باز کرده و برای فرود امن در اقیانوس آرام آماده شود.

(۱) Intermediate eXperimental Vehicle, IXV

منبع:spacemag

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا