برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر Reviewed by Momizat on . عبور شهاب سنگی از فراز کوه های اورال روسیه، باعث مجروح شدن هزاران نفر گردید. لحضه ای هراس انگیز، در حالی که آسمان فروزان گشته و برای دقایقی پایان دنیا را برای ب عبور شهاب سنگی از فراز کوه های اورال روسیه، باعث مجروح شدن هزاران نفر گردید. لحضه ای هراس انگیز، در حالی که آسمان فروزان گشته و برای دقایقی پایان دنیا را برای ب Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اجرام آسمانی » برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

عبور شهاب سنگی از فراز کوه های اورال روسیه، باعث مجروح شدن هزاران نفر گردید. لحضه ای هراس انگیز، در حالی که آسمان فروزان گشته و برای دقایقی پایان دنیا را برای بسیاری از شهروندان تداعی نمود.

وزن این شهاب سنگ در حدود ۱۰هزار کیلوگرم تخمین زده شده است. این سنگ آسمانی در حوالی شهر چلیابینسک پس از برخورد با اتمسفر زمین از هم متلاشی گشته و با صدمه رساندن به بیش از ۴۰۰۰ ساختمان، خساراتی معادل با ۳۳ میلیون دلار برجای گذاشت.

در حدود ۱۲۰۰ نفر در این حادثه مجروح گشته اند که عمده این جراحات به علت شکسته شدن شیشه ها و پرتاب آنها به سوی شهروندان بوجود آمده است. بسیاری هنوز در بیمارستان ها تحت درمان می باشند.

Mikhail Yurevichفرماندار شهر چلیابینسک در این باره می گوید: “اگر شهاب سنگی که در بالای سر ما منفجر گردید تنها کمی بزرگتر بود، خرابی های ناشی از آن در شهرها و روستاهای این منطقه غیرقابل وصف می بود.”

بر اساس محاسبات، مجموع انرژی این برخورد معادل با ۲۰ بمب اتم می باشد. (نیروی کافی برای درهم شکستن پنجره های هزاران ساختمان و فروریختن سقف یک کارخانه)

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به سرعت به این رویداد پاسخ داده و یک گروه پاکسازی با بیش از ۲۰۰۰۰ عضو و هفت هواپیما به محل حادثه اعزام نمود. با توجه به دمای انجماد و هوای بسیار سرد روسیه، تعمیر و جایگزینی پنجره های شکسته و دیوارها در اولیت این عملیات قرار دارد.

این سنگ آسمانی غیرمنتظره با سرعتی معادل ۶۴هزار کیلومتر بر ساعت وارد اتمسفر زمین گشت و این درست درحالی بود که ساعاتی بعد، سیارک ۲۰۱۲ DA14در فاصله ای بسیار نزدیک از کنار زمین عبور کرد. دانشمندان ناسا تایید نموده اید که این دو رویداد هیچگونه وابستگی به یکدیگر نداشته و کاملاً تصادفی بوده است.

جالب است بدانید که روسیه با برخورد شهاب سنگ ها و پیامدهای ویرانگر آنها غریبه نیست. پیش از این نیز در سال ۱۹۰۸، واقعه ای که به ” انفجار تونگوسکا ” مشهور است در روسیه روی داد. در این انفجار، شهاب سنگی در فاصله پنج مایلی از سطح زمین متلاشی گشته و باعث نابودی ۸۰ میلیون درخت در مرکز سیبری گردید.

اگرچه خرابی ناشی از برخورد شهابی اخیر به اندازه واقعه تونگوسکا نبود، دولت روسیه خواهان یک سیستم بین المللی دفاعی در برابر شهاب سنگ ها شده تا از وقوع چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری نماید.

ویتالی داویدوف، معاون آژانس فضایی فدرال روسیه در رسانه های محلی اظهار نموده است که ساخت سیستم دفاع سیاره ای،  یکی از اولویت های روسیه در سال های آینده می باشد.

 برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

برخورد شهاب سنگ در روسیه / تصاویر

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • دیدگاه (1)

    ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا