سیارات جدید کپلری Reviewed by Momizat on . ستاره شناسان با بررسی تصاویر تلسکوپ فضایی کپلر،  دنیاهای جدیدی در اطراف ستاره‌های دیگر یافته‌اند و با بالارفتن تعداد اکتشاف‌ها، یافته‌ های تلسکوپ کپلر به بیش از ستاره شناسان با بررسی تصاویر تلسکوپ فضایی کپلر،  دنیاهای جدیدی در اطراف ستاره‌های دیگر یافته‌اند و با بالارفتن تعداد اکتشاف‌ها، یافته‌ های تلسکوپ کپلر به بیش از Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » سیارات جدید کپلری

سیارات جدید کپلری

o-KEPLER-SPACE-TELESCOPE-facebook-1024x576-599x275

ستاره شناسان با بررسی تصاویر تلسکوپ فضایی کپلر،  دنیاهای جدیدی در اطراف ستاره‌های دیگر یافته‌اند و با بالارفتن تعداد اکتشاف‌ها، یافته‌ های تلسکوپ کپلر به بیش از ۱۰۰۰ سیاره رسید. این سیارات، در فعالیت ۴ ساله تلسکوپ کشف شده‌اند.

سه سیاره تازه کشف شده، در منطقه ستاره میزبانشان قرار دارند، جایی که در آن درجه حرارت مناسب برای حفظ آب مایع و حیات به طور بالقوه مهیا می‌باشد.

کپلر دنیاهای جدید را با نظاره دقیق روشنایی ستاره‌ها و کاهش نور آن در هنگام گذر یک سیاره از میان تلسکوپ و ستاره میزبان آن کشف کرده‌است. ستاره شناسان با پیگیری مشاهدات تلسکوپ‌های دیگر، تایید کردند که کدام کشف کپلری واقعا سیاره بوده و کدام‌یک سیاره نیستند.

به گزارش مرزهای بیکران فضا به نقل از وب سایت اسپیس فلایت نو، ۸ سیاره دیگر استاندارهای سیاره‌ای را دارا بودند. از میان سه سیاره دوتای آنها، دنیاهای تقریبا صخره ای-مانند زمین داشته و سیاره سوم می‌تواند میزبان قمرهای قابل حیات باشد. قطر دو سیاره سنگی جدید کمتر از ۱٫۵ برابر قطر زمین می‌باشد.

یکی از این سیارات؛ کپلر ۴۳۸-بی (۱)، ۱۲ درصد بزرگتر از زمین بوده و در فاصله ۴۷۵ سال نوری از زمین قرار دارد. این سیاره هر ۳۵٫۲ روز یک‌بار ستاره میزبانش را دور می زند.

سیاره کپلر ۴۴۲-بی (۲)، ۳ درصد بزرگتر از زمین بوده و ر ۱۱۲ روز ستاره‌اش را دور می‌زند.این سیاره در فاصله ۱۱۰۰ سال نوری زمین قرار دارد.

Kepler62f

نمای شماتیکی از یکی از سیارات کپلری

کپلر ۴۳۸-بی و کپلر ۴۴۲-بی ، به دور ستاره‌هاییاز خورشید کوچک‌تر و سردتر و در جهت صورت فلکی شلیاق می‌چرخند. تاره‌شناسان هنوز هم به دنیال سیاره‌هایی به اندازه زمین و ستاره‌هایی شبیه به خورشید می‌گردند.

kepler_hall_of_fame_jan2015_profile-full-e1420877508786

۸ سیاره جدید کپلری

با هر کشف جدید این دنیاهای صخره‌ای کوچک، اطمینان ما از تعیین فرکانس سیاراتی شبیه به زمین افزایش می‌یابد. دانشمندان موسسه کپلر ستی(۳) در مرکز تحقیقات آمز ناسا (۴)، بیان کردند: روزی که ما بدانیم چه سیارات صخره‌ای و با دمای متعادل شبیه به زمین هستند، در افق فکری خود خواهیم بود.

نقطه عطف کشفیات تلسکوپ کپلر در ششمین سالگرد پرتابش، مارچ ۲۰۰۹، روی داد. سپس به مدت ۴ سال به ماموریت خود ادامه داد تا اینکه در مه ۲۰۱۳، با شکست دومی در چهار چرخ واکنشی فضاپیمای کپلر، ماموریت کپلر تمام شد.

دانشمندان و ستاره‌شناسان در حال بررسی داده های دیگر در آخرین ماه فعالیت کپلر می‌باشند و به امید یافتن سیارات زمین مانند هستند.

(۱) Kepler-438b

(۲) Kepler-442b

(۳)  SETI Institute Kepler

(۴) NASA’s Ames Research Center

 منبع:spacemag

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • دیدگاه (1)

    ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا