کشف هشت سیاره فراخورشیدی جدید در ماموریت اخیر کپلر Reviewed by Momizat on . اخترشناسان روز گذشته از کشف هشت سیاره فراخورشیدی جدید در ماموریت اخیر «کپلر» خبر دادند. تلسکوپ فضایی «کپلر» از زمان آغاز فعالیت در سال 2009 تاکنون بالغ بر 150 ه اخترشناسان روز گذشته از کشف هشت سیاره فراخورشیدی جدید در ماموریت اخیر «کپلر» خبر دادند. تلسکوپ فضایی «کپلر» از زمان آغاز فعالیت در سال 2009 تاکنون بالغ بر 150 ه Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » کشف هشت سیاره فراخورشیدی جدید در ماموریت اخیر کپلر

کشف هشت سیاره فراخورشیدی جدید در ماموریت اخیر کپلر

353521181420612287705_156

اخترشناسان روز گذشته از کشف هشت سیاره فراخورشیدی جدید در ماموریت اخیر «کپلر» خبر دادند.

تلسکوپ فضایی «کپلر» از زمان آغاز فعالیت در سال ۲۰۰۹ تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار ستاره را برای یافتن سیارات فراخورشیدی شبه‌زمین مورد بررسی قرار داده و تاکنون ۴۱۷۵ سیاره را با قابلیت احتمال میزبانی از حیات شناسایی کرده است.

محققان ناسا در مأموریت اخیر تلسکوپ فضایی «کپلر» موفق به شناسایی هشت سیاره فراخورشیدی جدید شدند.

از مجموع این هشت سیاره، سه سیاره در منطقه قابل سکونت ستاره میزان واقع شده‌اند؛ فاصله‌ای که امکان وجود آب به شکل مایع بر سطح سیاره را تقویت می‌کند و از این سه سیاره، دو سیاره مانند زمین سنگی بوده و شبیه‌ترین نمونه‌ به زمین محسوب می‌شوند.

این دو سیاره فراخورشیدی احتمالا دارای سطوح سخت و سنگی هستند و در منطقه گلدیلاک (Goldilocks zone) یا قابل سکونت ستاره میزبان واقع شده‌اند.

سیاره کپلر- ۴۳۸bدر فاصله ۴۷۰ سال نوری از زمین واقع شده و مدت زمان چرخش سیاره بدور ستاره میزبان ۳۵ روز است؛ قطر سیاره ۱۲ درصد بزرگتر از زمین بوده و شانس سنگی بودن آن ۷۰ درصد است.

سیاره کپلر-۴۴۲b در فاصله ۱۱۰۰ سال نوری از زمین واقع شده و طول هر سال آن ۱۱۲ روز است؛‌ این سیاره یک سوم بزرگتر از زمین بوده و شانس سنگی بودن آن حدود ۶۰ درصد است.

«فرگای مولالی» از دفتر تحقیقات کپلر تأکید کرد: بیش از هر زمان دیگری به یافتن دوقلوی زمین در مدار ستاره دیگری خارج از منظومه شمسی نزدیک شده‌ایم.

نتایج این تحقیق روز سه‌شنبه ششم ژانویه (۱۶ دی) در دویست و بیست و پنجمین نشست سالانه انجمن نجوم آمریکا اعلام شد.
منبع :ایسنا

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا