دستگاه تنفس هوا در سیاره سرخ Reviewed by Momizat on . نخستین دستگاه تنفس هوا در مریخ به فینال رقابت جهانی «فرود فناوری‌های مطلوب بر روی سیاره سرخ» رسیده است. به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این ابزار «هلنا» نام گرفته نخستین دستگاه تنفس هوا در مریخ به فینال رقابت جهانی «فرود فناوری‌های مطلوب بر روی سیاره سرخ» رسیده است. به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این ابزار «هلنا» نام گرفته Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » دستگاه تنفس هوا در سیاره سرخ

دستگاه تنفس هوا در سیاره سرخ

466449331418726279854_6

نخستین دستگاه تنفس هوا در مریخ به فینال رقابت جهانی «فرود فناوری‌های مطلوب بر روی سیاره سرخ» رسیده است.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این ابزار «هلنا» نام گرفته و توسط دانشجویان دانشگاه وسترن استرالیا ارائه شده است.

این سیستم را می‌توان بر روی نخستین فرودگر بدون‌سرنشین شرکت مارس‌وان به فضا فرستاد تا اوایل سال ۲۰۱۸ بر سطح مریخ فرود آید.

هدف هلنا ارائه فناوری پشتیبانی برای انسان‌ها با استفاده از فرآیند الکترولیز برای تولید اکسیژن از آب مشتق‌شده از خاک مریخ گزارش شده است. الکترولیز، شیوه استفاده از جریان برق مستقیم برای انجام واکنش‌های شیمیایی است که طی آن‌ها هیدروژن و اکسیژن تولید می‌شود.

قطعه اصلی این سامانه، اتاقک الکترولیزی است که با مکانیسم فشاردهنده، حسگر اکسیژن و دریچه آزادسازی فشار کار می‌کند.

هلنا همچنین حامل یک «کپسول زمان» در شکل یک دی‌وی‌دی ضدتشعشع خواهد بود که مملو از پیغام‌ها و آثار هنری است. این فناوری امکان زنده‌ماندن انسان‌ها در مریخ را پیش از ورود استعمارگران مریخ در سال ۲۰۲۵ به این سیاره فراهم می‌کند.

دانشجویان حاضر در این پروژه همچنین به دنبال ارسال بزرگ‌ترین مجموعه هنری هستند که تاکنون به سیاره دیگری فرستاده شده است. چنین طرحی به هر شهروند زمینی امکان ملحق‌شدن به سفر مریخ و انتقال آثارش به خارج از زمین را می‌دهد.
منبع :ایسنا

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا