وقت اضافه برای مسنجر! Reviewed by Momizat on . ناو کیهانی مسنجر که برای بررسی و مطالعه سیاره عطارد در حال گردش به دور آن است در حال اتمام سوخت می باشد. مسنجر می تواند یک ماه زمان اضافی دریافت کند تا به لطف س ناو کیهانی مسنجر که برای بررسی و مطالعه سیاره عطارد در حال گردش به دور آن است در حال اتمام سوخت می باشد. مسنجر می تواند یک ماه زمان اضافی دریافت کند تا به لطف س Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » وقت اضافه برای مسنجر!

وقت اضافه برای مسنجر!

MESSENGER_Science_hi-res-1024x686-599x275

ناو کیهانی مسنجر که برای بررسی و مطالعه سیاره عطارد در حال گردش به دور آن است در حال اتمام سوخت می باشد. مسنجر می تواند یک ماه زمان اضافی دریافت کند تا به لطف سیاره عطارد، این درونی ترین سیاره منظومه شمسی و با استفاده از گاز هلویم راهی بیاید تا به طور موقت از پایان ماموریتش در پایان سال آینده چلوگیری کند.

این زمان اضافی به دانشمندان اجازه می دهد تا مطالعه میدان مغناطیسی و باقی مانده های یخ مخفی شده در دهانه های قطب شمال عطارد را به اتمام برسانند.

به گزارش مرزهای بیکران فضا به نقل از وب سایت اسپیس فلایت نو، سوخت هیدازین مسنجر که منبع تغذیه پیشرانه های فضاپیما برای تنظیم مدارش به دور عطارد بود؛ در حال اتمام است. بدون سوخت، مسنجر در نهایت به دلیل جاذبه عطارد و خروج ار مدار، در سیاره عطارد سقوط خواهد کرد.

کنترل گر های زمینی انتطار دارند که مسنجر در اواخر مارچ ۲۰۱۵، بر عطارد سقوط کند، اما مهندسان راهی یافته اند تا با استفاده از گاز هلیوم، فضاپیما سیستم پیشرانش خود را تحت فشار قرار داده تا بتواند یک ماه بیشتر در مدار خود باقی بماند.

VSS00062-e1419670052825

فضاپیما تاکنون تقریبا همه سوخت مایع خود را به اتمام رسانده است و به همین دلیل قادر به تصحیح مسیر خود نخواهد یود.

mercury-color-messenger-nasa-660x433-130222

مسنجر در آگوست ۲۰۰۴ به فضا پرتاب شد . در مارچ ۲۰۱۱ به مدار مورد نظرش در سیاره عطارد رسید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا