گرمای شدید عامل از بین رفتن حیات احتمالی در سیارات شبه‌زمین Reviewed by Momizat on . جستجوی حیات فرازمینی در سیارات بیگانه‌ای که بدلیل حضور اکسیژن، به زمین شباهت دارند، بدلیل گرمای شدید در طول سال‌های شکل‌گیری، این سیارات را به مناطق غیرقابل سکو جستجوی حیات فرازمینی در سیارات بیگانه‌ای که بدلیل حضور اکسیژن، به زمین شباهت دارند، بدلیل گرمای شدید در طول سال‌های شکل‌گیری، این سیارات را به مناطق غیرقابل سکو Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » گرمای شدید عامل از بین رفتن حیات احتمالی در سیارات شبه‌زمین

گرمای شدید عامل از بین رفتن حیات احتمالی در سیارات شبه‌زمین

4811482631-18

جستجوی حیات فرازمینی در سیارات بیگانه‌ای که بدلیل حضور اکسیژن، به زمین شباهت دارند، بدلیل گرمای شدید در طول سال‌های شکل‌گیری، این سیارات را به مناطق غیرقابل سکونت تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، ستارگان کم‌جرم که کوتوله M‌ نیز نامیده می‌شوند، کوچکتر از خورشید بوده و از درخشندگی بسیار کمتری برخوردارند، بنابراین منطقه قابل سکونت آنها نسبتا نزدیک (به خود ستاره) است.

محققان دانشگاه واشنگتن از طریق شبیه‌سازی رایانه‌ای دریافته‌اند، برخی سیارات که نزدیک به ستاره میزبان خود واقع شده‌اند، بدلیل گرمای شدید در طی سال‌های شکل‌گیری، فاقد آب و جو برای میزبانی از حیات فرازمینی هستند.

«رودریگو لوگر» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: تمامی ستارگان در فروپاشی ابر غول‌پیکر گاز بین‌ستاره‌ای که انرژی را به شکل نور منتشر می‌کند، شکل می‌گیرند؛ اما بدلیل جرم کم و گرانش پایین‌تر، مدت زمان فروپاشی کامل کوتوله‌های M بیشتر – در حدود صدها میلیون سال – بطول می‌انجامد.

ستارگان کوتوله M مقادیر بالایی اشعه ایکس و نور فرابنفش منتشر می‌کنند که باعث گرم شدن بخش بالایی جو سیارات تا هزاران درجه می‌شود؛ این مسئله نیز منجر به از بین رفتن اکسیژن احتمالی در سیاره می‌شود.

نتایج این تحقیق در مجله Astrobiology منتشر شد.

منبع:ایسنا

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا