ارسال ۹۰ هزار پیام زمینی به مریخ Reviewed by Momizat on . در پنجاهمین سالگرد ارسال نخستین کاوشگر به سیاره مریخ، 90 هزار پیام زمینی توسط تلسکوپ های رادیویی به این سیاره مخابره شدند. به گزارش ايسنا پروژه Beam Me To Mars در پنجاهمین سالگرد ارسال نخستین کاوشگر به سیاره مریخ، 90 هزار پیام زمینی توسط تلسکوپ های رادیویی به این سیاره مخابره شدند. به گزارش ايسنا پروژه Beam Me To Mars Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ارسال ۹۰ هزار پیام زمینی به مریخ

ارسال ۹۰ هزار پیام زمینی به مریخ

1397172632000-mars

در پنجاهمین سالگرد ارسال نخستین کاوشگر به سیاره مریخ، ۹۰ هزار پیام زمینی توسط تلسکوپ های رادیویی به این سیاره مخابره شدند.

به گزارش ایسنا پروژه Beam Me To Mars که توسط شرکت Uwingu انجام شد، انتقال امواج رادیویی دیجیتال شامل نام، پیام‌ یا تصاویر افراد به سمت مریخ بود؛ هزینه ارسال هر پیام بین پنج تا ۹۹ دلار متغیر بود.

این پروژه با هدف گرامیداشت پنجاهمین سالگرد پرتاب نخستین کاوشگر به مریخ انجام شد؛ کاوشگر Mariner 4‌ در سال ۱۹۶۴ به فضا پرتاب شد و نخستین تصویر از سطح مریخ را به زمین مخابره کرد.

پس از ارسال کاوشگر Mariner 4 در نیم قرن قبل، ۲۰ فضاپیما، مدارگرد و مریخ‌نورد دیگر برای اکتشافات در مدار و سطح مریخ، راهی این سیاره شدند.

ارسال بیش از ۹۰ هزار پیام زمینی توسط تلسکوپ‌های رادیویی از ساعت ۲۰:۰۰ به وقت گرینویچ روز جمعه ۲۸ نوامبر (هفتم آذر ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد.

پیام‌ها و تصاویر با سرعت نور در مدت ۱۵ دقیقه به مریخ ارسال شدند.

کپی از پیام‌های ارسال شده برای ناسا و سازمان ملل متحد ارسال می‌شوند تا حمایت این سازمان‌ها برای توسعه مأموریت‌های فضایی آینده جلب شود.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا