شناسایی هزاران سیاره جدید در آینده با ماهواره گایا Reviewed by Momizat on . تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا طی چند سال آینده قادر به شناسایی هزاران سیاره جدید خواهد بود که برخی از آنها از ویژگی‌های منحص تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا طی چند سال آینده قادر به شناسایی هزاران سیاره جدید خواهد بود که برخی از آنها از ویژگی‌های منحص Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » شناسایی هزاران سیاره جدید در آینده با ماهواره گایا

شناسایی هزاران سیاره جدید در آینده با ماهواره گایا

n00148311-b

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا طی چند سال آینده قادر به شناسایی هزاران سیاره جدید خواهد بود که برخی از آنها از ویژگی‌های منحصربفردی برخوردار هستند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه پرینستون در آمریکا و دانشگاه لوند در سوئد، ماهواره گایا در طول مأموریت پنج ساله خود قادر به کشف ۲۱ سیاره بیگانه خارج از منظومه شمسی خواهد بود و اگر این مأموریت به ۱۰ سال افزایش پیدا کند، گایا می‌تواند بیش از ۷۰ هزار سیاره فراخورشیدی را شناسایی کند.

ابزار مختلف ماهواره گایا قادر به نشان دادن اجرام نادری در کهکشان راه شیری مانند سیاراتی ۲۵ تا ۵۰ برابر اندازه مشتری در مدار ستارگان کم جرم موسوم به کوتوله‌های سرخ هستند.

«مایکل پریمان» یکی از نویسندگان مقاله خاطرنشان کرد: تنها تعداد سیارات فراخورشیدی که توسط ماهواره گایا شناسایی می‌شوند، مورد توجه نیست؛ بلکه هرکدام از این سیارات می‌توانند دارای جزئیات خاص و منحصربفردی در نوع خود باشند.

سیاراتی که تاکنون شناسایی شده‌اند، مناطق بسیار خاصی از فضا را اشغال می‌کنند؛ ‌اما ماهواره گایا قصد دارد علاوه بر تهیه فهرست کاملی از سیارات، مناطقی که تاکنون بطور کامل مورد بررسی قرار نگرفته‌اند را در جستجوی سیارات فراخورشیدی جدید مورد ارزیابی قرار دهد.

این کشفیات می‌تواند به محققان برای درک بهتر از تعداد، تنوع و توزیع سیارات در کهکشان راه شیری کمک کند.

ماهواره گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا (ESA) دسامبر ۲۰۱۳ به فضا پرتاب شد و در طی مأموریت پنج ساله خود، حرکت، ویژگی‌های فیزیکی و فاصله از زمین حدود یک میلیارد جرم آسمانی در کهکشان راه شیری را با دقت بی‌سابقه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد.

نتایج این تحقیق در مجله Astrophysical منتشر شد.

منبع خبر: روابط عمومی سازمان فضایی ایران

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا