جدایی موفقیت آمیز کاوشگر فیله از رزتا Reviewed by Momizat on . جدایی کاوشگر فضایی فیله از رزتا، سفیه حامل آن با موفقیت انجام گرفته است و اکنون باید چند ساعت منتظر ماند تا این کاوشگر بر سطح ستاره دنباله دار موسوم به چوریوموف جدایی کاوشگر فضایی فیله از رزتا، سفیه حامل آن با موفقیت انجام گرفته است و اکنون باید چند ساعت منتظر ماند تا این کاوشگر بر سطح ستاره دنباله دار موسوم به چوریوموف Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » جدایی موفقیت آمیز کاوشگر فیله از رزتا

جدایی موفقیت آمیز کاوشگر فیله از رزتا

1200x630_288132_rosetta-lander-philae-heads-toward

جدایی کاوشگر فضایی فیله از رزتا، سفیه حامل آن با موفقیت انجام گرفته است و اکنون باید چند ساعت منتظر ماند تا این کاوشگر بر سطح ستاره دنباله دار موسوم به چوریوموف معروف به «چوری» فرود بیاید.

نزدیک به ده سال پیش رزتا به فضا فرستاده شد اما مدتهای زیادی را در خواب ماند بالاخره در تابستان امسال دانشمندان بار دیگر آنرا در مدار ستاره دنباله دار چوری یافتند.

یکی از کاوشگران پروژه رزتا می گوید: “مساله ما شناخت بیشتر ستاره های دنباله دار است. این موضوع برای من حیاتی است. در واقع این ستاره شناخت زیادی از منشا حیات انسان نیز خواهد داد. این ستاره دنباله دار به سوی خورشید می رود و دوباره بنوعی دیگر باز می گردد و نوع فعالیتش تغییر می کند.”

کلودیو روزمینو، خبرنگار اعزامی یورونیوز به مرکز عملیات فضایی اروپا در شهر دارمشتات آلمان می گوید: ” پس از سالها رزتا و فیله در کنار هم در راهشان قدم می گذارند. آنها در راهند تا شاید دلایل اولیه پیدایش زمین ما را بیابند.”

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا