آریادئوس ریل Reviewed by Momizat on . شاید شناخته شده ترین Rille در سطح ماه باشد. یک سیستم Echelon از Grabenخطی به طول 250 تا 300 کیلومتر و عرض 3 تا 5 کیلومتر. آریان Ariane خانواده سفینه‌های فضایی آ شاید شناخته شده ترین Rille در سطح ماه باشد. یک سیستم Echelon از Grabenخطی به طول 250 تا 300 کیلومتر و عرض 3 تا 5 کیلومتر. آریان Ariane خانواده سفینه‌های فضایی آ Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اصطلاحات علم نجوم » آریادئوس ریل

آریادئوس ریل

شاید شناخته شده ترین Rille در سطح ماه باشد. یک سیستم Echelon از Grabenخطی به طول ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و عرض ۳ تا ۵ کیلومتر.

آریان Ariane
خانواده سفینه‌های فضایی آریان که توانایی قرار دادن ماهواره های مصنوعی LEO, GEO و پرتابهای بین سیاره ای داشته و توسط آژانس فضایی اروپا ESA هدایت می شوند. توسعه این شرکت در سال ۱۹۷۳ باسرمایه گذاری ده کشور اروپایی (۶۴ درصدفرانسه، ۲۰ درصد آلمان و … ) شروع شد. این مجموعه از سال ۱۹۸۱ بعد از انجام چهار آزمایش عملیاتی شد و بعد از هشت آزمایش عملیات آن به شرکت آریان اسپیس واگذار شد. این شرکت اولین شرکت تجاری در زمینه حمل ونقل فضایی به حساب می اید. موشک آریان یک در تاریخ ۲۴ دسامبر ۱۹۷۹ به فضا پرتاب شد و طی ۶ سال ۱۰ پرتاب موفقیت آمیز دیگر انجام شد. از سال ۱۹۸۴ به مدت ۴ سال پرتابهای پیشرفته‌تر آریان ۲ و ۳ انجام شدند و در سال ۱۹۸۸ آریان ۴،با قابلیت‌ حمل ماهواره با وزن ۴۷۰۰ کیلوگرم پرتاب شد. از ۳۰ اکتبر ۱۹۹۹ نیز موشکهای پر قدرت آریان ۵ جانشین آریانهای قبلی شد. این موشکها توانایی حمل ماهواره باوزن حدود ۶ تن به مدار GTO و وزن حدود ۲۰ تن به مدارهای Leo دارند. در سال ۱۹۹۶ یک موشک آریان ۵، حدود ۴۰ ثانیه پس از پرتاب به علت نقص فنی منهدم شد و در سال ۲۰۰۲ نیز موشک پر قدرت دیگر ده تنی آریان ۵ به دلیل نقص فنی ۳ دقیقه پس از پرتاب منفجر شد.
تمام پرتابهای موشکها از مرکز فضایی گینه فرانسه که در امریکای جنوبی ودر نزدیکی استوای زمین قرار دارد انجام می شود.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا