فرود هواپیمای فوق ‌سری آمریکا پس از ۲۲ ماه پرواز مداری Reviewed by Momizat on . با فرودآمدن هواپیمای فضایی فوق ‌سری آمریکا در پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا، ماموریت سری این سامانه هوایی به پایان رسید. به گزارش سرویس فناوری خبرگزا با فرودآمدن هواپیمای فضایی فوق ‌سری آمریکا در پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا، ماموریت سری این سامانه هوایی به پایان رسید. به گزارش سرویس فناوری خبرگزا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » فرود هواپیمای فوق ‌سری آمریکا پس از ۲۲ ماه پرواز مداری

فرود هواپیمای فوق ‌سری آمریکا پس از ۲۲ ماه پرواز مداری

547928521413616748445_2

با فرودآمدن هواپیمای فضایی فوق ‌سری آمریکا در پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا، ماموریت سری این سامانه هوایی به پایان رسید.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هواپیمای فضایی بدون‌سرنشین با قابلیت استفاده مجدد، پس از ۶۷۴ روز حضور در مدار و در قالب ماموریت OTV-3، روز جمعه ساعت ۱۶:۵۴ دقیقه به وقت تهران، مانند یک هواپیمای معمولی به زمین نشست. این فرود خودکار بدون هیچ گونه سانحه‌ای انجام شد.

این سامانه، ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۲ بر فراز موشک Atlas/Centaur و از پایگاه هوایی کیپ‌ کارناوال فلوریدا به فضا اوج گرفت و رکورد طولانی‌ترین زمان حضور در مدار توسط یک هواپیمای فضایی با قابلیت استفاده مجدد را شکست.

رکورد پیشین در اختیار خود این هواپیما در ماموریت OTV-2 آن بود که در سال ۲۰۱۲ ثبت شده بود.

ماهیت دقیق ماموریت سری هواپیمای X-37B هنور مشخص نیست گرچه نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده این سامانه ساخت بوئینگ، برای کاهش خطر و عملیات‌های توسعه طراحی شده است.

از زمان آغاز این برنامه، تعدادی بر این باور بوده‌اند ماموریت‌های مداری برای اهداف فناورانه یا آزمایش مواد، شناسایی یا آزمایش تسلیحات فضایی بوده اما نیروی هوایی آمریکا آزمایش تسلیحات را رد کرده است.

این هواپیمای فضایی هم‌اکنون در حال آماده شدن برای اوج‌گیری از پایگاه کیپ‌ کارناوال در سال آینده میلادی است.

هواپیمای مزبور ظاهری شبیه به شاتل فضایی دارد و طول آن ۸.۸ متر و طول بال‌هایش ۴.۵ متر گزارش شده است.

سرعت این هواپیمای فضایی رباتیک ۲۵ برابر سریع‌تر از سرعت صوت است؛ این فناوری توسط موشک به مدار زمین منتقل شده و مانند هواپیمای معمولی بر روی باند فرود می‌نشیند.

1413616784683_3 1413616718742_1

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا