ستاره نوترونی چیست؟ Reviewed by Momizat on . ستاره هاي نوتروني ستاره هاي در حال مرگي هستند كه به نظر ميرسند تقريبا از هر طبقه بندي اي حذف شده اند! آنها كوچك و بسيار چگال و با قطر تقريبا 20 كيلومتر و جرم تق ستاره هاي نوتروني ستاره هاي در حال مرگي هستند كه به نظر ميرسند تقريبا از هر طبقه بندي اي حذف شده اند! آنها كوچك و بسيار چگال و با قطر تقريبا 20 كيلومتر و جرم تق Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » ستاره شناسی باستانی » ستاره نوترونی چیست؟

ستاره نوترونی چیست؟

ستاره های نوترونی ستاره های در حال مرگی هستند که به نظر میرسند تقریبا از هر طبقه بندی ای حذف شده اند! آنها کوچک و بسیار چگال و با قطر تقریبا ۲۰ کیلومتر و جرم تقریبا ۱.۵ برابر خورشید ما هستند. از این رو یک قاشق چایخوری از این ستاره ها بر روی زمین وزنی تقریبا برابر ۱۰۰ میلیون تن خواهد داشت!!!

آنها همچنین با سرعتی بسیار زیاد حول محور خود گردش میکنند. سرعتی حدود ۷۰۰ بار در ثانیه! و طبق تحقیقی جدید خاصیتی بسیار باور نکردنی دیگر در مورد آنها کشف شده؛ سطح بیرونی این ستاره های متلاشی شده احتمال میرود که ۱۰ میلیارد بار قویتر از فولاد یا هر آلیاژ دیگر زمینی باشد.

این ستاره ها، ستاره های عظیمی هستند که نیروی جاذبه ای بسیار زیاد را از خود نشان میدهند و تنها اجرامی که بیشتر از این ستاره ها چگال و متراکم هستند، سیاه چاله ها هستند.

دانشمندان مایلند ساختار این ستاره ها را درک کنند زیرا اختلالات سطحی و کوهستانهای روی پوسته آنها امکان دارد امواج گرانشی تابش کرده و به ترتیب میتوانند در بعد چهارم( زمان ) ناهماهنگی ایجاد کنند. به خاطر فشار زیاد، عیوب ساختاری و ناخالصی هایی که چیزهایی مثل صخره ها و فولاد را سست میکنند، احتمال اینکه کریستال هایی که در طول دوره تشکیل عناصر به وجود می آیند، تغییر شکل دهند کمتر است. این پوسته میتواند فشار خرد شدنی ۱۰ میلیارد برابر فشاری که برای قالب زنی فولاد به کار میرود را تحمل کند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا