انجمن سیارات Reviewed by Momizat on . انجمن سیارات (به انگلیسی: The Planetary Society) یک ارگان غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۸۰ میلادی توسط کارل ساگان، بروس ماری و لویی فریدمن بنیان گذاشته انجمن سیارات (به انگلیسی: The Planetary Society) یک ارگان غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۸۰ میلادی توسط کارل ساگان، بروس ماری و لویی فریدمن بنیان گذاشته Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اصطلاحات علم نجوم » انجمن سیارات

انجمن سیارات

index

انجمن سیارات (به انگلیسی: The Planetary Society) یک ارگان غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۸۰ میلادی توسط کارل ساگان، بروس ماری و لویی فریدمن بنیان گذاشته شده است. هدف این انجمن «الهام بخشیدن و افزایش آگاهی عمومی در زمینه پژوهش‌های فضایی» است که از طریق «فعالیت سازمان‌یافته، پروژه‌های گوناگون و آموزش» انجام می‌شود.

این انجمن فعالیت خود را وقف پژوهش روی سیارات منظومه شمسی به ویژه مریخ، اجرام کیهانی نزدیک به زمین و زیست فرازمینی کرده است.

بادبان‌های خورشیدی
انجمن سیارات برای آزمایش کارکرد بادبان‌های خورشیدی، در سال ۲۰۰۵ اقدام به ساخت و پرتاب فضاپیمای کاسموس-۱ کرد، اما موشک حامل کاسموس-۱ در مراحل اولیه پرتاب دچار مشکل شد و ماموریت ناکام ماند. در حال حاضر این انجمن اجرای ماموریت دیگری را برای آزمایش بادبان‌های خورشیدی در دستور کار دارد.

گزارش سیارات
انجمن سیارات هر دو ماه یکبار مجله‌ای به نام گزارش سیارات (به انگلیسی: Planetary Report) برای تمام اعضا منتشر می‌کند که شامل آخرین اخبار، کشفیات و دستاوردها در مورد سیاره زمین، سیارات منظومه شمسی و کاوش‌های کیهانی است.

پادکست
انجمن سیارات هر هفته با همکاری اعضا، پادکستی ۳۰ دقیقه‌ای را روی اینترنت منتشر می‌کنند که تنها برای اعضا قابل دسترسی است

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا