پروژه ی ساخت خورشید مصنوعی توسط پژوهشگران! Reviewed by Momizat on . شاید بشر در گذشته فقط می توانست در تخلیات خود یک خورشید مصنوعی را تجسم کند اما طی اخباری جدید عده ای از پژوشگران دانشگاه ویسکانسین - مدیسن در حال کار بر روی پرو شاید بشر در گذشته فقط می توانست در تخلیات خود یک خورشید مصنوعی را تجسم کند اما طی اخباری جدید عده ای از پژوشگران دانشگاه ویسکانسین - مدیسن در حال کار بر روی پرو Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » پروژه ی ساخت خورشید مصنوعی توسط پژوهشگران!

پروژه ی ساخت خورشید مصنوعی توسط پژوهشگران!

پروژه ی ساخت خورشید مصنوعی توسط پژوهشگران!

شاید بشر در گذشته فقط می توانست در تخلیات خود یک خورشید مصنوعی را تجسم کند اما طی اخباری جدید عده ای از پژوشگران دانشگاه ویسکانسین – مدیسن در حال کار بر روی پروژه ای هستند تا بتوانند یک خورشید مصنوعی بسازند! در ادامه دلایل و اهداف این پروژه و ارتباط آن با ناسا را بیان خواهیم کرد. با ما باشید.

پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین-مدیسن آمریکا برای مطالعه دقیق تر بادهای خورشیدی، یک خورشید مصنوعی کوچک را در فضای آزمایشگاه خلق کردند.

این خورشید مینیاتوری دارای میدان الکترومغناطیسی بوده و توانایی پرتاب ذرات یونیزه را دارد. پژوهشگران امیدوارند این وسیله بتواند به آنها کمک بیشتری در درک بهتر فیزیک خورشیدی (Solar Physics) کند.

این وسیله آلومینیومی میلیون ها مرتبه از خورشید واقعی کوچکتر است و با تنها ۳ متر عرض، شبیه توپی است که سیم های مختلف به آن متصل شده. دانشمندان این خورشید کوچک را «توپ بزرگ قرمز» نامگذاری کرده اند.

در مرکز این وسیله یک آهنربا برای شبیه سازی میدان مغناطیسی خورشید قرار گرفته. دانشمندان با تزریق هلیوم به آن، گاز درونی را یونیزه کرده و به پلاسما تبدیل می کنند. در مرحله بعد با برقراری یک جریان الکتریکی، پلاسما به کمک میدان مغناطیسی موجود، شروع به چرخیدن می کند.

پروژه ی ساخت خورشید مصنوعی توسط پژوهشگران!

«اِتان پیترسون» (Ethan Peterson) پژوهشگر ارشد این آزمایش اظهار می کند:

«ما تلاش کردیم نحوه شکل گیری بادهای خورشیدی کم سرعت و چگونگی تغییر یافتن آنها حین سفر به طرف زمین را مطالعه کنیم. همانطور که می دانید خورشید یک توپ چرخنده بسیار داغ است که از پلاسما تشکیل شده؛ ما پلاسما را در میدان مغناطیسی این وسیله دوقطبی تولید کردیم تا چرخش و اتفاقاتی که رخ می دهند را مشاهده کنیم.»

پژوهشگران موفق شدند به کمک این وسیله مارپیچ حلزونی پارکر (Parker Spiral) را که توسط خورشید در تمام فضا پراکنده می شود بازسازی کنند. آنها همچنین پلاسمایی که در برخی اوقات به سوخت بادهای خورشیدی تبدیل می شود را نیز نظاره کردند:

«مشاهده پلاسمای پرتاب شده از خورشید فقط توسط ماهواره ها امکان پذیر است. ما توانستیم این پرتاب ها را در آزمایش خود مشاهده کرده و نحوه شکل گیری آنها را ببینیم.»

این آزمایش قسمتی از برنامه و پروژه ناسا برای درک بهتر سیاره ی خورشید است. این سازمان در گذشته فضاپیمای پارکر را برای مطالعه نزدیکتر خورشید به فضا فرستاده بود. این فضاپیما در حال حاضر در حال گردش به دور این ستاره داغ است تا رازهای اتمسفر و طوفان های آن را برملا کند.

cnet

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 135
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا