مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی Reviewed by Momizat on . مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی یکی از مهمترین روشهای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه تشکیل منظومه شمسی به شمار می‌‏رود. برای بررسی و شنا مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی یکی از مهمترین روشهای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه تشکیل منظومه شمسی به شمار می‌‏رود. برای بررسی و شنا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اجرام آسمانی » مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی

مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی

مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی

مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی

مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی یکی از مهمترین روشهای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه تشکیل منظومه شمسی به شمار می‌‏رود. برای بررسی و شناسایی مناسب شهابسنگ‌ها، تیم‌هایی در برخی مراکز تحقیقاتی جهان وجود دارند که می‌توانید سنگ‌ها را به آنها ارسال کنید.

مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی (شهابسنگ‌ها) یکی از مهمترین روشهای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه تشکیل منظومه شمسی (سیارات، اقمار و دیگر اجرام کوچکتر) به شمار می‌‏رود.

شهابسنگ‌ها پس از سقوط، به دلیل تغییر محیط از فضای میان سیاره‌‏ای به محیط سرشار از آب و اکسیژن زمین، دچار دگرسانی و هوازدگی شدیدی شده و پس از مدتی از بین می‌روند.

مناطقی از کره زمین با میزان رطوبت اندک، شرایط نسبتاً مناسبی را برای حفظ شهابسنگ‌ها و کاهش میزان هوازدگی آنها فراهم می‏‌آورند. بیابان‌های داغ و سرد (جنوبگان) کره زمین معرف چنین جاهایی هستند.

سرزمین ایران به دلیل داشتن شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک مکان مناسبی از این لحاظ به شمار می رود.

برای بررسی و شناسایی مناسب شهابسنگ‌ها، تیم‌هایی در برخی مراکز تحقیقاتی جهان وجود دارند که می‌توانید سنگ‌ها را به آنها ارسال کنید.

حامد پورخرسندی (عضو تحریریه ماهنامه نجوم و پژوهشگر دکترای شهابسنگ شناسی) هم اکنون به عنوان عضوی از تیم شهابسنگ شناسی مرکز اروپایی مطالعات و آموزش علوم زمین مشغول به مطالعه بر روی شهابسنگ‌هایی از بیابان‏‌های داغ کره زمین (به خصوص آتاکامای شیلی و لوت ایران) است.

اگر سنگ مشکوک و یا شهابسنگی پیدا کرده‌اید، برای هر نوع مطالعه و خرید و فروش نیاز به ثبت آن در انجمن بین المللی شهابسنگ شناسی دارید. کار ثبت توسط مراکز تحقیقاتی شناخته شده در این زمینه صورت می‌گیرد که در حال حاضر چنین مرکزی در ایران وجود ندارد ( با این توضیح که دانشگاه تهران در مواقعی به عنوان یک مرکز واسطه عمل کرده است).

برای افراد علاقه‏‌مند و افرادی که سنگ مشکوکی پیدا کرده اند، یک صفحه اینترنتی در وب‌سایت مرکز اروپایی مطالعات علوم زمین ایجاد شده است که از طریق لینک زیر در دسترس است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • دیدگاه (1)

    ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا