عطارد نزدیک‌ترین سیاره به زمین است! Reviewed by Momizat on . به باور بسیاری از مردم سیاره زهره (Venus) به عنوان نزدیک‌ترین سیاره به زمین محسوب می‌شود، اما بررسی جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که سیاره عطارد (Mercury) از به باور بسیاری از مردم سیاره زهره (Venus) به عنوان نزدیک‌ترین سیاره به زمین محسوب می‌شود، اما بررسی جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که سیاره عطارد (Mercury) از Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » عطارد نزدیک‌ترین سیاره به زمین است!

عطارد نزدیک‌ترین سیاره به زمین است!

عطارد نزدیک‌ترین سیاره به زمین است!

به باور بسیاری از مردم سیاره زهره (Venus) به عنوان نزدیک‌ترین سیاره به زمین محسوب می‌شود، اما بررسی جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که سیاره عطارد (Mercury) از نظر گردش مداری به دور خورشید، به ما نزدیک‌تر است.

کدام سیاره به زمین نزدیک‌تر است؟ این سوال در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه نجوم مطرح می‌شود و بسیاری از آن‌ها بر این باورند که سیاره زهره (Venus) به زمین نزدیک‌تر است. اما بررسی جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که سیاره عطارد (Mercury) نزدیک‌ترین سیاره به زمین است. البته سیاره زهره از لحاظ مداری به زمین نزدیک‌تر است، اما عطارد در زمان گردش مداری به دور خورشید به مدت بیشتری در نزدیک‌ترین فاصله زمین قرار دارد.

 

روی سطح مریخ پدیده‌ای به شکل یک عنکبوت آبی دیده شد!

چرا عطارد به ما نزدیک‌تر است؟

تام استاکمن (Tom Stockman)، دانشجوی دکترای دانشگاه آلابا در این خصوص عنوان کرد به دلیل بی‌دقتی‌هایی که رخ می‌دهد، اطلاعات اشتباهی در زمینه فاصله متوسط میان سیاره‌ها منتشر می‌شود. هنگامی که فاصله میان دو سیاره توسط مردم محاسبه می‌شود، آن‌ها فاصله دو سیاره را از خورشید کسر می‌کنند و حتی نزدیک‌ترین فاصله آن‌ها با خورشید را ملاک قرار می‌دهند. از سویی بعضی اوقات سیاره زهره در طرف مقابل خورشید قرار می‌گیرد؛ چراکه حرکت دورانی این دو سیاره با سرعت‌های متفاوتی انجام می‌شود.

به همین دلیل گروهی از محققان با استفاده از یک تکنیک جدید ریاضی توانستند فاصله بین سیاره‌ها را محاسبه کنند. به این روش جدید نقطه-دایره می‌گویند؛ یعنی فاصله میان گروهی از نقاط در مدار سیاره‌ها را به صورت میانگین محاسبه می‌کند. هنگامی که محققان از این روش استفاده کردند، متوجه شدند که در بیشتر مواقع سیاره عطارد به عنوان نزدیک‌ترین سیاره به زمین بوده و حتی به زحل و نپتون نیز نزدیک‌تر از سایر سیاره‌ها است.

استیون بکویت از آزمایشگاه علوم فضایی و استاد ستاره شناسی در دانشگاه یو سی برکلی در خصوص روش جدید محاسبه فاصله میان سیاره‌ها عنوان کرد فرض کنید شما در ویسکانسین زندگی می‌کنید و همسایه کناری شما ۶ ماه سرد سال را در فلوریدا زندگی می‌کند، از این رو در طول فصل زمستان افرادی که در یک خانه آن طرف‌تر هستند به عنوان همسایه شما محسوب می‌شوند، اما اکثر مردم هنوز بر این باورند آن همسایه‌ای که در فصل گرما در کنار خانه شما زندگی می‌کرد و حالا نقل مکان کرده، همچنان همسایه شما است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا